Praktische informatie

Veelgestelde vragen

Hier vind je alle antwoorden op veelgestelde vragen. Je kunt in het menu een categorie kiezen en alle vragen bekijken. Klik op de vraag om het antwoord te lezen. Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact op met Arkin Jeugd & Gezin.

Hoe lang moet ik wachten?

We proberen de wachttijden zo kort mogelijk te houden, je kunt meestal binnen een of twee weken bij ons terecht. Als er spoed is uiteraard eerder.

Voor sommige behandelingen kan het wat langer duren, gezamenlijk proberen we dan een oplossing te vinden.

Bekijk hier de actuele wachttijd.

Hoe meld ik me aan?

Je kunt je bij ons aanmelden als je hulp zoekt voor je probleem, bij ons is iedereen van 0-23 jaar welkom.

Bellen, mailen of even langslopen, het kan allemaal. Dit kun je zelf doen, maar je kunt bijvoorbeeld ook je ouders vragen dit voor je te doen. En natuurlijk kun je ook naar je huisarts gaan als je dat prettiger vindt, die zorgt dan voor een verwijzing. Hier vind je onze contactgegevens en lees je alles over aanmelden.

Wat is een intake?

Als je (samen met je ouders) besloten hebt om je te laten behandelen voor je probleem, kom je bij ons voor een eerste gesprek. Dit noemen we een intake. Samen met een psycholoog bespreek je waar je mee zit. Daarna kijken we hoe we jou het beste kunnen helpen en welke behandeling het meest geschikt is.

Op welke locatie vindt de behandeling plaats?

Arkin Jeugd & Gezin is te vinden op vier locaties: de Baarsjesweg (Amsterdam-West), de Strekkerweg (Amsterdam-Noord), de Wisselwerking (Diemen) en Polikliniek Ganzenhoef. Bekijk de gegevens van de locaties.

De behandeling is meestal in een kantoor van Arkin Jeugd & Gezin, soms alleen, soms in een groep. Wanneer het nodig is kan de behandeling ook thuis of in de instelling waar je verblijft plaatsvinden.

Wat kost een behandeling bij Arkin Jeugd & Gezin?

Behandeling (en intake) bij Arkin Jeugd & Gezin is zogeheten tweedelijns geestelijke gezondheidszorg en die wordt door de verzekeraar vergoed vanuit de basisverzekering.
Lees meer over de kosten van de behandeling of over het eigen risico (18+)

Om te zorgen dat je zorgverzekeraar de behandeling betaalt, hebben wij een verwijsbrief nodig van bijvoorbeeld je huisarts. Heb je geen (contact met je) huisarts? Dan kun je ook contact met ons opnemen, we kijken dan samen hoe we je verder kunnen helpen.

Sitemap